onsdag 10 september 2014

MY BEAUTY RUTINES

Sensommar går mot höst.
Hudens härligt gyllenbruna sommarfärg börjar redan sakta försvinna.
Huden börjar kännas lite trött. Och torr.
Redan!

Jag har aldrig varit den där tjejen som älskat krämer och smörjt in mig frenetiskt. Jag har heller inte använt peelings, återfuktare, handkrämer, och serum. "Varför då liksom!", har jag känt.

Men så de senaste åren så har jag ju insett att hudens spänst inte är den samma. Var det kanske dumt att jag inte kletade på mer krämer och olika saker som kunde ha stoppat detta förfall? Hahaha ...
Jag började i alla fall kosta på mig en aningen dyrare ansiktskräm, med tillhörande nattkräm och ett serum som utlovade guld och gröna skogar efter bara några veckors användning. Tja! Om man vill tro att det fungerar så fungerar det kanske …Men njae. Inget större resultat, tycker jag nog.

Förra hösten hittade jag dock något som gav mig och min hy effekt. Jag gick på fyra behandlingar med Dr Dennis Gross. Och believe me! Det gav effekt. Så nu kör jag därför deras alpha beta syra peeling varannan dag, aningen mer sällan på sommaren. Jag inser nu att det är sant, det många talat om för mig under årens lopp: "Det är ingen ide att smörja på smörja efter smörja om huden inte kan suga upp det. " Genom att peela huden kan den också börja suga upp det som jag smörjer på och förnya sig.

Eftersom det är viktigt att smörja in sig efter den här peelingen och återge fukt till huden så använder jag ett serum med äkta c-vitamin från Kiehls. Från dem använder jag även en dagkräm med äkta rosolja. Och så deras UV Light daily defense, för att skydda från uv-strålar.

Fick ett tips i våras om att låta kroppen ladda året om för solens strålar, som ett inre solskydd liksom, så jag har börjat äta Maxisol. De är även bra för huden, naglar och hår. Står det på den, så jag testar. Och jag tycker att faktiskt att min hy har fått en finare lyster denna sommar, jag har inte heller bränt mig lika lätt. Och eftersom solresan redan är bokad till höstlovet knaprar jag på.

Jag är urusel på att smörja in mina händer, men när jag väl gör det så använder jag Aesops ljuvligt doftande handkräm. Lyckan är total när jag igår såg att de öppnat sin första butik här i Stockholm. Hurra! Deras dofter är så härliga & deras flaskor så estetiskt fina. Jag vet vart jag ska gå snart … 

Ganska enkelt att hålla efter sin hy när man väl vet hur man ska göra.
Och så blir man ju lite gladare varje gång man tittar sig i spegeln. 
Och nej, jag är inte sponsrad att skriva om någon av ovan produkter
Bara ett litet tips, från mig.

1 kommentar:

  1. ha ha då är vi två som fuskat lite tidigare men insett att hm ha¨kanske var lite dumt, klart man fixat och trixat men kanske inte på riktigt rätt sätt:-) Förstår det nu när äldsyta dottern fixar, trixar och vet allt, bara naturliga produkter ekologist etc etc

    Nyfiken på dina behandligar, Var? Här hos oss i Stenstan? kanske borde prova...har ju också solresa på höstlovet...jippi

    kram

    Kram

    SvaraRadera