onsdag 21 januari 2015

BLOMMIGT & SOMMARLÄNGT


Läste i veckan att Plaza Interiör har ett samarbete med Hemtex - ' Hemtex edited by Plaza Interör'. Bilderna är ljuvliga - ger en sommarlängtan som överöser en. Och de där små-blommiga lakanen ska jag klämma och känna lite på när de kommer, deras linnelakan likaså. Har ju länge haft HMs linne och älskar dem, men de har nu begränsat sig till endbart grå/vita toner. Jag gillar att blanda dem med lite pastelligare toner. Så dessa från Hemtex kanske kan vara något …

Vaserna - jag är helt kär i allt vad GLAS heter just nu. Mer än normalt alltså. För jag älskar alltid glas (är det de småländska generna kanske?). Så rent och så vackert. Kanske är det alla de underbara sommarblommorna som får hjärtat att banka på lite snabbare! Lite snö och skidåkning nu, ja gärna. Men sedan får det gärna bli sommar med solvarmaklipphällar igen.

Och på tal om klipphällar. Jag fick en bild på mobilen, från vår byggherre. Plötsligt händer det - i måndags revs vårt gästhus ute på ön. På fredag ska jag & maken ut och äntligen få se hur naturen (läs berget) ser ut där under. Spännande eftersom det påverkar var och hur vi bygger det nya huset och dess terass. Utbyggnaden av vår befintliga stuga löper på fint (om man bortser från vissa äckelpellar till byggarbetare! Vad är det för fel på hantverkare som inte kan rengöra och plocka upp efter sig - det där är ju vårt hem de får lova att vara i.). Ser ni solen på grävmaskinen. Åh! Där kommer en vacker terass i teak ligga i sommar …

Mer bilder i helgen … hoppas jag!

Nu mot verkstan efter några timmars bokföring. 
Varför (VARFÖR!!) sparara jag på det in i det sista. År in och år ut! Suck!

1 kommentar:

  1. Åh så himla spännande med bygget! Det där lär ju bli hur fint som helst.

    SvaraRadera