torsdag 19 februari 2015

HANNAS ROOM - TACK!

En av de bloggare/stylister som jag beundrar mest, eller kanske mer så att det är henne stil som mitt hjärta bankar lite extra för. Som jag nästan jämt känner att "fy sjutton vad snyggt, vad begåvad hon är den där tjejen!"när jag ser hennes bilder/jobb. Både inredningsmässigt och modemässigt. Det är något med hennes stil som jag känner att jag kan förlika mig med. Allt är inte så perfekt! Men ändå är det så jäkla perfekt! Coolt liksom! Förstår ni … hur jag tänker här.
Att hon dessutom har stans snyggaste benen är ju kul för henne ;) 

Så när hon idag sänder ut lite bloggkärlek (här) - där de allra flesta duktiga & galet inspirerande bloggtjejer finns med - och jag finns med på listan (JAG! liksom), så börjar jag nästan böla. Av glädje så klart. Ser ni, de är ju alla där - som jag följer och som jag inspireras av:

Och så skäms jag - för min blogg ligger ju för sjutton i träda för tillfället. Här händer det inte mycket alls. Och som ni förstår beror det på att jag inte riktigt hinner med. Fast jag vill. Men allt jobb (little.u), all tid som min familj behöver mig (en make som reser mycket) och så min egen tid (jag vill ju hinna träffa vänner och träna), det är en fin balans det där. Som jag kanske råkat gå vilse i just nu. Och som jag har svårt att hitta tillbaka till. Hur gärna jag än vill … Jag fnular det sista jag gör innan jag lägger mig och det första jag gör när jag vaknar på hur jag ska få livspusslet att gå smidigare och hur jag ska få tiden som jag vill ha till den där roliga kreativiteten som jag hade förut. Kanske är det bara så det är. Att jag inte hinner allt. Att jag får ta saker så som de kommer. Och sno åt mig en sekund då och då till att blogga, men att det inte alltid behöver vara mina bilder eller så mycket ord. För blogga det vill jag fortsätta med. Ny tag och nya krafter med andra ord - och jisses, det här inlägget från Hanna gav ju energi. Tack snälla Hanna! Och tack för all underbar inspiration som du ger.

Här är lite av de bilder som jag inspireras av just nu - rakt från min pinterest: 



1 kommentar: