torsdag 5 mars 2015

36 TIMMAR NER OCH SEDAN UPP

Så fort jag kom hem från Italien så gick jag och handlade några knippen blommor. Ljust rosa rosor, körsbärskvistar och rosa prärieklockor. Sedan satte jag samman alla tre buketterna i en stor och vid vas. Jag gillar verkligen Granits stora och klara glasvaser. Att sätta samman sin egen bukett gör att man kan få ganska maffiga buketter hemma för en ganska billig peng. Den kostar 150 sek. Och står ganska länge, bara man tar hand om rosorna (de ska snittas om med sylvass kniv och sätts i nytt varmt vatten varannan dag).
+

Jag är helt slut här idag. Min mamma och pappa är utomlands och eftersom jag har min farmor (88 år), morfar (89 år) och farfar (92 år) i livet lovade vi att hjälpa till om något skulle hända dem. Så klart! Jag har en så fin kontakt med mina 'gamla' och är dem evigt tacksam för allt som de gett mig och lärt mig i livet. Jag står dem nära, väldigt nära. Så när först morfar får en kraftig lunginflammation och hamnar på akuten, sedan tuppar farfar av och slår i sitt huvud (det gick bra) och till sista hamnar min farmor på akuten var vi bara tvungna att åka ner, jag och min syster. På ca 36 timmar har vi letat upp min farmor & farfar, som ju faktiskt var 'borta' i ca 3 timmar då ingen av oss visste var de var - bara att de åkte ambulans in någonstans (!!), bilat ner till småland (ca 4 timmar), sett till att min morfar kom tillbaka till sitt hem och med rätt mediciner, tagit hand om farmor & farfar som bor själva och som behövde lite extra hjälp hem från sjukhuset, sett till att de får sjukvård hemma och så har vi kört tillbaka till Stockholm. Fi tusan! Jag är helt matt och det känns som jag har tuggummi i hjärnan. Ska nog gå och lägga mig snart, så att jag kan jobba på ordentligt imorgon. En visdom rikare - att bli gammal känns inte så lockande. Inte alls. (Känner mig ledsen, bedrövad och lite orolig för hur vissa saker hanteras och hur en del behandlar äldre människor … även om det också finns fantastiska människor inom vården. Det vill jag verkligen poängtera - en del är bara helt underbara!).

Vi ses snart! 
Och då med roligare nyheter hoppas jag! 

1 kommentar:

  1. Håller alla tummar för att du får ha de dina hos dig länge, länge till och att de alla tre snart mår riktigt bra igen!! Varma hälsningar, Maria

    SvaraRadera