torsdag 27 augusti 2015

MÅNADENS LISTA - AUGUSTI

Jag gör som brudarna på Lovely life - kör en månadens lista.
'Coppar' tantens tema-ord rakt av och fyller i mina tankar och drömmar:

kaffekopp
Jag inser att det är dags att gå upp på 'gamla lägenhetens' vind och hämta ner farmor & farfars gamla servis - blå eld. Vad gör den där uppe sedan flera år tillbaka?

resmål

London - Alltid!
i höst har jag 2 resor inbokade. helt för mig själv.
eEller ja, första gången åker jag med mina tjejer, vänner sedan länge, länge.
Och andra gången hälsar jag på en av mina kära vänner.
London ger en puls så få andra städer gör.
Som ett andra hem för mig … 

musik
Har äntligen kommit igång med min löpning ordentligt igen. det är så klart inte samma fart i löpningen med en stel höger arm. Men jag springer en ca 6 km 4 ggr i veckan och försöker där emellan även lägga in lite styrka. Maken lockar med mig på intervallträning. Den här låten peppar som sjutton när den kommer i lurarna, speciellt när solen skiner och vattnet glittrar i Hagaparken. Får California wibes.

Bil / Båt
Lär mig köra vår båt i sommar.
För en som växt upp med en liten snurra i en småländsk insjö är det minst sagt en utmaning.
Men jag älskar att dra ut med båten, den friheten slår allt … 

Skor
Jag får lite lätt panik när jag ens tänker tanken på att pressa ner fötterna i strumpor och skor igen.
Älskar barfota och sandaler.

Citat
Vad annars från en smyckesdesigner? 
Hahaha … 

Mat
Just nu är jag bara sugen på fisk och skaldjur. Äter det massvis.
Så mycket att t o m barnen börjar be om att få äta fisk.
Mer fisk åt folket! 
Rätt fiskad då så klart … 

Sweater

Frisyr
Gick till min bästa frisör Camilla med den här bilden, klipp klipp. 
Njae, vet inte om det blev så. Mer potta på mig. 
Men så är jag inte heller Robin Wright. Nä,jag är ju inte det! *ler*

Bok
Leilas The Fresh Foodie ligger hemma och väntar på att bli läst.
Ni lyssnar väl på hennes och Niklas pod : Eat this! 
Alltså, jag tycker de är så roliga de där två.
För att inte tala om MatNiklas på SVT. Se det! Bästa tv-programmet just nu.
3 tips i ett boktips alltså.




3 kommentarer:

  1. Åh, servisen Blå eld är och förblir min drömservis. I mitt tycke den finaste servis som finns.
    Den har jag velat ha i massor med år men än har inget hänt på den fronten.
    Som sagt, vad gör den på vinden?!
    Snygg frisyr föresten...

    SvaraRadera
  2. Köra båt, vad härligt! Fin lista.

    SvaraRadera
  3. ha ha alltså det kunde vara min lista, stort Like på allt du skriver!! Springa, London, havet. pooden...äöskar allt! Kram

    SvaraRadera