fredag 15 januari 2016

VECKANS …


Fredag, veckans bästa dag nu när vardagen dragit igång igen. Eller i alla fall dagen med bästa känslan. För bästa dagen är ju trots allt lördag - helt ledig och kan vara med familjen helt och hållet. Från morgon till kväll. Imorgon ska jag vakna upp i ett iskallt hus, lulla ut till kaminen för att få igång den, värma upp världens godaste croissanter (har ni testat Picards - wow!) och dricka kaffe i det tysta. Titta på fåglarna som flyger fram och tillbaka till Makens fröbehållare. Mysa ner mig i soffan med kidsen, bland det stora duntäcket. Suga in deras sovvarma doft och bara tänka på hur bra vi har det …
Efter en vecka med vardag - som rivstartade.

1. Lite sugen på en sån där påsväska. Kanske från Vuttan? Menj ag vill ha den så där härligt sliten. Helst från start, men vet i sjutton om jag vågar köpa begagnat?
2. Pandor - här hemma är pandan i centrum. Vår äldsta son är som galen i pandor. Han är fadder till en panda genom WWF. Hans 'bästa vän' är en kramdjurspanda som är med överallt. Och hans högsta dröm är att en dag få åka till ett av de få panda-center som finns i Kina.
3. Torra läppar nu på vintern. Blistex är bäst. Men tänk vad lite förg på läpparna gör. Just nu är den här naturfärgade beige, rosa min favorit. En nära vän sa till mig att man får vita tänder när man bär den färgen - så det hoppas jag stämmer!
4. Och så tulpaner. Frossar i tulpaner. Och har jag förstått det rätt är de tulpanens dag idag!

HAPPY FRIDAY!
♥︎

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar